- Şehitkamil / Gaziantep
- +90 (342) 232 80 81
- info@cemiyet.com.tr
Ruby.co markasının kurucuları Nazlı Durakoğlugil ve Tuğçe Kaplan ile kadınların vazgeçilmezi olan takılara dair keyifli bir söyleşi gerçekleştirdik. Her zevke hitap eden ürün portföyleri olduğunu söyleyen Durakoğlugil ve Kaplan, markalarının kısa sürede oldukça yoğun ilgi gördüğünü söylüyorlar.
Takı kullanımının inceliklerinden bahseden Nazlı Durakoğlugil ve Tuğçe Kaplan, 2025 yılının trendleri hakkında da ipuçları verdiler.
Sizi tanıyabilir miyiz?
T.K.: 1992 yılında Adana’da doğdum. Üniversitede İşletme eğitimi aldım. Evlenip Gaziantep’e yerleştikten bir müddet sonra Goldenblack Beauty’i açtım. 4 yıldır da işletmeciliğini yapmaktayım.
N.D.: 1991 yılında Gaziantep’te doğdum. İktisat bölümünden mezun olduktan sonra kurumsal bir firmada 10 yıl süresince insan kaynakları yöneticisi olarak görev aldım. Severek icra ettiğim mesleğime ailevi nedenlerle bir süreliğine ara verdim.
Ruby.co nasıl doğdu, anlatır mısınız?
N.D.: Özel sektörde 10. yılımı tamamladıktan sonra kızım Nil’in doğumuyla birlikte bir süre ara vermek istediğime karar verdim ve bu süreçte hobilerime yoğunlaşma fırsatı buldum. Üniversitede tanıştığım ve 12 yıllık dostum Tuğçe ile birlikte bir marka kurma hayalimiz vardı. Bu, ‘neden şimdi olmasın’ dedim ve böylece aslında sadece bir sohbet sırasında Ruby.co ortaya çıktı.
Ürünleriniz kimlere hitap ediyor. Tarzından, çeşitliliğinden bahseder misiniz bize?
Kendi bireysel zevklerimizin çoğunlukta olduğu ancak her kesime de hitap edebilecek ürün skalamız mevcut.
Ürün seçiminde nelere dikkat ediyorsunuz?
Ürünlerimizi seçerken ürün kalitesine, trendlere ve bireysel zevklerimize öncelik veriyoruz. Kişisel olarak tercih etmeyeceğimiz ürünleri müşterilerimize de sunmamaya özen gösteriyoruz.
Ürünlerinizin gerek satışında gerek kombinlenmesinde danışmanlık talep edenler oluyor mu?
T.K.: İtiraf etmeliyim ki Nazlı bu konuda benden çok daha iyi. Ben işin daha çok sosyal medya tarafıyla ilgileniyorum. Genelde ben de bu konuda gelen talepleri Nazlı’ya yönlendiriyorum. Çünkü kombin yaparken gözleri ışıldıyor.
N.D.: Evet bu konuda talep oldukça fazla. Ben de insanların tarzına yönelik danışmanlık sunmaktan memnuniyet duyuyorum.
Peki, ilgi nasıl?
Ruby, tahmin ettiğimizden çok daha hızlı büyüdü :). Hobiyle başladığımız işimizin bu noktaya geldiğini görmek mükemmel bir zevk veriyor ikimize de. Bu zamana kadar çeşitli alışveriş şenliklerine katıldık ve bu bizi çok güzel besledi. Tanımadığımız insanlara tarzımızla dokunmak, kaliteli ve güvendiğimiz ürünleri sunmak ve müşterilerimizden aldığımız memnuniyet geri dönüşleri bizi çok mutlu ediyor. 9 aylık bir süreçte sosyal medya üzerinden organik bir büyüme sağladık, mağazamıza tekrar tekrar gelen müşterilerimiz var ve beklediğimizden güzel bir noktadayız.
Aksesuar/takı dünyası da başlı başına bir moda... Trendleri nasıl takip ediyorsunuz?
Takı, imajınızın ve tarzınızın imzası aslında… Bu şekilde baktığınızda yalnızca modaya ayak uydurmak yeterli gelmiyor. Tarzınızı bütünlemek için mutlaka doğru tercihlerde bulunmak gerekiyor. Bireysel zevklerinizle modanın trendleri bir araya getirip yüzleri güldürmek de bizim işimizin püf noktası diyebiliriz. Moda dünyasındaki hızlı değişime ayak uydurmak açıkçası pek kolay olmuyor, her gün bambaşka trendlere uyanıyoruz.
Ancak bu değişimler bizi çok heyecanlandırıyor. Yeni trendleri eskilerle buluşturmak, kombinler oluşturmak müthiş sonuçlar ortaya çıkarıyor.
Siz de takı tasarlıyor musunuz?
N.D.: Hobi olarak minimal düzeyde broş ve takı tasarımı yapıyorum.
Takı/aksesuar kıyafetlerin en önemli tamamlayıcısı... Gaziantep’te bu bilinç var mı?
Evet, kesinlikle Gaziantepli kadınlar çok bakımlı ve modaya son derece ilgililer. Müşterilerimizin birçoğu yeni trendlerin bilincinde ve görsellerle hazırlanıp bize başvuruyorlar:).
Aksesuar kullanımı adına hem şık hem de gösterişli olmak için nelere dikkat edilmeli? Verebileceğiniz tavsiyeler var mı?
Şıklık son derece göreceli bir kavram… Ancak ikimizin de bireysel tercihlerinde çabasız, sade şıklık ön planda. Başvuran müşterilerimize de kullanım ortamlarına ve tercih ettikleri kıyafet seçimlerine göre genelde bu doğrultuda seçimler yapıyoruz. Tek bir alana vurgu yapmak, genel görünümünüzle bütünlemek, genelde yormayan ve temiz bir görüntü sunuyor.
2025 yılında var mı bir akım? Bizi neler bekliyor?
Bu sezon moda dünyasında büyük ve gösterişli, renkli taşlar, incili parçalar oldukça ön planda. 2025 yılında da yine incileri fazlasıyla görmeye devam edeceğiz. Minimal renkli bagetleri, taşları gold detaylarla ve silver detaylarla bütünleyeceğiz. Ve son zamanların trendlerinden kelepçe parçalar, harfli kişisel ürünler de gündemde olmaya devam edecek.